Od 1 stycznia 2026 roku Francja planuje znacząco utrudnić życie cyberprzestępcom i telefonicznym oszustom. Nowa regulacja ma przede wszystkim chronić obywateli przed popularnymi atakami typu spoofing, gdzie przestępcy podszywają się pod banki lub instytucje publiczne w celu wyłudzenia pieniędzy.
Kluczową zmianą jest obowiązek weryfikacji tożsamości dzwoniącego nałożony na operatorów telekomunikacyjnych. Każdy numer, który dzwoni do klienta, będzie musiał zostać zweryfikowany pod kątem autentyczności. Operator sprawdzi, czy dany podmiot ma prawo identyfikować się właśnie tym numerem.
Jeśli próba weryfikacji się nie powiedzie – na przykład, gdy oszust dzwoni z zagranicy – numer telefonu zostanie automatycznie ukryty. Zamiast niego na ekranie wyświetli się ostrzeżenie: „numer niezweryfikowany”.
Dodatkowo, operatorzy będą musieli ściśle zarządzać listami numerów, którymi zaufane organizacje (jak banki czy firmy) mogą legalnie posługiwać się w kontakcie z klientami. To fundamentalna zmiana, która może zrewolucjonizować działanie call center i drastycznie ograniczyć możliwość podszywania się pod znane marki.
Jeżeli to rozwiązanie okaże się skuteczne i liczba oszustw spadnie, warto będzie rozważyć podobne rozwiązanie w Polsce.
Ciekawe co myślicie o francuskiej inicjatywie, czy takie rozwiązanie jest niezbędne również w naszym kraju?

Komentarze
Prześlij komentarz