Nie dajmy się oszukać, kobieta w Malborku straciła 30 tysięcy złotych!

 


Nie pomagają ostrzeżenia i oszustom nadal udaje się nabierać starsze, naiwne osoby metodą na policjanta. Tym razem ofiarą przestępców padła 76-letnia mieszkanka Malborka, która we wtorek chciała pomóc policjantom w śledztwie i uchronić swoje oszczędności. Kobieta przekazała fałszywemu funkcjonariuszowi 30 tys. zł. i złotą biżuterię!

Sposób na policjanta ma ten sam schemat. Dzwoni mężczyzna podający się za policjanta i informuje rozmówczynię, że jej pieniądze na koncie bankowym są zagrożone. Żeby ją przed tym uchronić i złapać sprawców nakazał 76-letniej kobiecie postępować zgodnie z jego poleceniami. 76-latka, wypłaciła z banku 20 tys. złotych, a następnie wpakowała je do reklamówki dokładając jeszcze 10 tys. złotych i złotą biżuterię, które miała schowane w domu. Niebawem do drzwi zapukał inny „policjant” i kobieta przez uchylone drzwi przekazała mu torbę z zawartością. Funkcjonariusze mieli się z nią kontaktować co dalej w sprawie. Jednak gdy przez dwa dni się nie odezwali 76-latka przyszła na komendę i od prawdziwych policjantów dowiedziała się, że padła ofiarą oszustów.

Pamiętajmy, funkcjonariusze CBA, Policji, CBŚP nie informują telefonicznie o przestępstwie, którego ofiarą miał być rozmówca oraz o prowadzonych sprawach. Każdy taki przypadek jest próbą oszustwa.
Funkcjonariusze nigdy nie żądają wypłacenia pieniędzy ani ich przekazania. Aby prawidłowo połączyć się z innym nr należy najpierw zakończyć jedno połączenie, jeżeli tego nie zrobimy z drugiej strony odezwie się oszust, który tylko potwierdzi wersję fałszywego funkcjonariusza. Nigdy przez telefon nie podajemy kwoty posiadanych w domu czy na rachunku bankowym pieniędzy, haseł i loginów umożliwiających dostęp do naszych oszczędności.

Przestrzegamy, szczególnie osoby starszych, o ostrożność w kontaktach telefonicznych, zwłaszcza gdy osoba po drugiej stronie słuchawki chce od nas pieniędzy. Apelujemy również do młodszych mieszkańców. Porozmawiajcie ze swoimi rodzicami i dziadkami, żeby ich przestrzec przed takimi metodami oszustów i żeby w każdym takim przypadku, zanim podejmą pochopne działania, skontaktowali się z członkami rodziny lub zadzwonili na numer alarmowy 112, pamiętając aby wcześniej rozłączyć rozmowę telefoniczną z oszustem.

źródło:KPP Malbork

Komentarze